Újra a márkafanatikusok rendezhetik az idei soltvadkerti BMW Találkozót RCS MeetUp néven

Meghirdetésre került a Vadkerti-tó 2019-es turisztikai szezonjának várhatóan legtöbb érdeklődőt vonzó rendezvénye, az RCS MEETUP! A jubileumi találkozó dátuma 2019. június 12-16.

Ezen apropóból kerestük a főszervező, Medgyes Attilát, aki rendkívül higgadtan és tárgyilagosan válaszolt kérdésinkre.

  • Milyen indíttatásból lett a kezdeti hobbiból, márka „szerelemből” az ország (Közép-Európa?) legnagyobb BMW-s találkozója Soltvadkerten?
  • Eleinte az internetes fórumon kialakult kapcsolatokat próbáltuk évente egyszer személyes találkozással szorosabbra fűzni. Ahogy nőtt a rendezvény, később az idegenforgalmi vonatkozása is előtérbe került. BMW találkozók tekintetében Európában a második helyen állunk, 2017-ben 2014 jármű és 6729 vendég tette tiszteletét az 5 napon keresztül tartó eseményen. Eddig ez a csúcs. A tavalyi év viszontagságai szerényebb eredményeket hoztak, reméljük sikerül újra emelkedő pályára állítani a látogatók számát.
  • Van olyan autós márkarendezvény, ami méretében, érkező autók számában konkurálhat veletek az országban?
  • A VW-nek van egy viszonylag nagy tábora, de rendezvényszinten ők kisebbek nálunk. Illetve az amerikai autós találkozó, ami vegyes márkák gyűjtőhelye, ők képesek elérni hasonló létszámot esetenként.
Lili és Dorshka Vendégház nyugodt, természetes, csöndes környezetben várja a pihenni vágyókat
  • Lehet tudni már valamit az idei rendezvény konkrét programjairól?
  • A programok kidolgozás alatt vannak. A műszaki-verseny tartalom mellett, a játékos vetélkedők, autónyeremény húzás, és az elektronikus zene, idén is a fő programpontok között lesznek. A zenei vonatkozásnak betétrendezvényként kell szerepet vállalnia a rendezvényben. Ezt sokan félre értik, az előző vezetésben is ez okozta a nézetkülönbségeket. Nem a zene a fő attrakció, hanem a technikai, műszaki tartalom, illetve ezen közös érdeklődésű csoportok ismerkedése, összejövetele egy kis nyaralás formájában. A zenei műsor fontos egy jó összejövetelhez, a társaság java része elektronikus zenekedvelő. Mivel a résztvevők korosztálya igen széles, ezért a retro irányzatot is kedvelik. Igyekszünk minden réteget kiszolgálni.
  • Kik segítenek a rendezvény szervezésében, lebonyolításában? Hallottunk korábban több rossz tapasztalatot ezzel kapcsolatban, illetve a társ rendezvényről… (kezelhetetlen költségvetést, kifizetetlen számlákat, eltolódó rendezvény irányzat..)
  • Segítőink az RCS tagjai, illetve a szűk családi kör. Kb. 30 fő segíti a szervezést és lebonyolítást. Az előző esztendőben a volt társam megszervezte a zenei irányú rendezvényt, amiről felszólításunkra a bmw-s társadalom elmaradt.  Sajnos önmagában egy zenei rendezvény nem sokat ér, jellemzően nem rentábilis. Ma már minden város ingyenesen nyújt zenei, kulturális műsorokat pályázati pénzekből, magánvállalkozások pedig Tao pénzekből biztosítják a magas költségeket. Tulajdonképpen önálló gazdasági lábon megállni képtelenek. Természetesen ebben közrejátszik az is, hogy az ilyen könnyen szerzett pénzek arra ösztönözték az éppen toppon lévő előadó művészeket, hogy túlárazzák a fellépéseiket. Másfél óráért majd 5 millió Ft-ot kifizetni önerőből, színpad és hangtechnikával, aránytalanul sok egy vidéki bulin. Az eladott jegyek jó ha 25%-át tudják. Szóval, ha nem kapják rá a pénzt a szervezők, akkor ablakon kidobált energia.
  • Te hogy látod, van igény 2 BMW-s rendezvényre a tóra?
  • Gyakorlatias ember vagyok, a puding próbája az evés. Ha autentikus a szervezés akkor igen.

Lili és Dorshka Vendégház nyugodt, természetes, csöndes környezetben várja a pihenni vágyókat
  • A rendezvény időpontjának meghirdetése óta még csak pár nap telt el, ilyen rövid idő alatt mit tudtál már leszűrni, mekkora érdeklődésre számíthattok idén? Lesz látogatói rekordszám döntés?
  • Ezt nem tudom megjósolni, a tavalyi esztendő viszontagságai megtörték a folyamatos emelkedést, igyekszünk a vendégeink számára széleskörű szolgáltatást nyújtani, bizalmukat maradéktalanul visszanyerni. A rekord szám elérése benne van a pakliban.
  • A tavalyi rendezvények okán, a solvadkerti közéletben több szóbeszéd terjedt a szervezők és a város közötti ellentétről, összeütközésről. Elárulnád, hogy ennek van-e valóság alapja? Amennyiben igen, mik voltak ezen ellentét valódi okai?
  • A konfliktus oka régebbről ered. A Komszolg Kft. előző vezetője féltékeny volt a rendezvény sikeressége miatt, és a városi vezetést ellenünk hangolta. Miután ő távozott, a probléma nem oldódott meg.  Szókimondó viselkedésem a városvezetők körében nem népszerű! Céltudatos építőmunkánk egyre több szimpatizánst, segítő, biztató, támogató megnyilvánulást szül.
  • Ezek szerint a meglévő gondokat sikerült most rendezni, áthidalni? Van esély hosszú távú előremutató megegyezésre is? 
  • Mondjuk úgy, hogy nem hiányzik senkinek a konfliktus. 2018-ban azt az ígéretet kaptuk, hogy a volt társam 2018-ban, mi 2019-ben bizonyíthatunk azonos feltételek mellett. Mi viszont nem vártuk meg az idei esztendőt, hanem tavaly augusztusban magánrendezvényként megszerveztük a 14. Soltvadkerti Bmw Találkozót. Számunkra elképzelhetetlen volt az, hogy 1 esztendő kimaradjon. Az önkormányzati egyeztetések során az idei évre kért augusztusi időpontot 2 alkalommal is elutasították, fő szezonra hivatkozva. Noha számunkra nagyon kedves az augusztus 14-20 közötti időpont, mert igazi strandszezon, illetve egybefüggő munkaszüneti napok. Augusztus 20-ra ígértünk egy tűzijátékot is a városnak. Ezzel együtt sem volt kívánatos. Így maradt a júniusi változékonyabb időjárás. Úgy érezzük, hogy az önkormányzat szeretné ezt a dolgot pályára tenni, és ez, a számukra ideális strandszezon előtti, utolsó hétvége lenne. Ekkor a ballagások és az évzárók miatt kevésbé látogatott strand és kemping ’talált pénze’ a bérleti díj. Ugyanakkor nem mondtunk le az augusztusi klasszikus, nyári, vízparti lehetőségről, úgy gondoljuk, hogy a választások évében meglepő fordulatok várhatók. 😉
  • A rendezvénnyel kapcsolatban milyen a kapcsolatotok a helyi kötődésű egyesületekkel, civil szervezetekkel?
  • Nagyon jó kapcsolatot ápolunk a helyi civil szervezetekkel. (Tündérkéz Jótékonysági Egyesület, Soltvadkerti kutyás baráti kör és iskola, Polgárőrség, a Vadkerti Hunokkal most lépünk kapcsolatba). Amióta a kalandpark üzemeltetését átvettük, a gyermekes szülők, a nevelési és oktatási intézmények nevelőinek és programszervezőinek a támogatását is élvezzük. Kapcsolatunkat kibővítettük a Vadkerti-tón lévő, fővárosi ifjúsági táborok üzemeltetőivel, táborvezetőivel. A kölcsönös együttműködés a rendezvény jövőjének záloga.

Lili és Dorshka Vendégház nyugodt, természetes, csöndes környezetben várja a pihenni vágyókat
  • Akkor lehet mondani, hogy élvezitek a helyi civil szerveződések támogatását, biztatását, segítségét?
  • Egyértelműen! Ezekkel a szervezetekkel partneri kapcsolatot próbálunk kialakítani az összefogás jegyében, egymást próbáljuk segíteni. A kisgyermekes családok támogatása már régebben is szerepet játszott, a 14 év alatti gyermekeket ingyenesen engedjük be a rendezvényeinkre, a kalandpark játszótéri részét térítésmentesen használhatják. Idén a Vadkerti Hunok rendezvényei is helyt kapnak a terület hátsó részén.
  • Az idei rendezvényre mekkora anyagi segítséget, támogatást kaptok az önkormányzattól?
  • Az önkormányzatnak mi üzleti partnere vagyunk, anyagi támogatást nem kapunk, maximum a bérleti szerződésünkben némi területi, vagy idő engedményt.
  • Mi lehet ennek az oka? Nem megfelelő marketing tervet adtatok be az önkormányzat turisztikai és reklám szakembereinek, hogy az ország határain jócskán átívelő és országos hírverést hozó rendezvényt nem támogatnak? Sajnos a 2018-as sörfesztivál (Soltvadkert Város anyagi támogatásával megvalósuló rendezvény! a szerk.) látogatói vendég számáról nem találtam sehol publikus adatokat, de úgy sejtem, hogy hasonló vendég létszámot ti is vonzotok a tó partjára. Egy város ennél olcsóbb és hatékonyabb település népszerűsítési lehetőséget nem találhat, mint egy ilyen rendezvény!
  • Mi alapvetően egy magáncég vagyunk, egyszerre van jelen a gyakorlatiasság, és a szociális érzékenység. Nincsenek túlzott elvárásaink az önkormányzattal szemben. Egyébként az önkormányzat nehezen keresi meg a gazdálkodásához szükséges pénzt. Ők kapják. Pont ezért tettem 2 éve egy felvetést, mely szerint a profitorientált, kereskedelmi, idegenforgalmi tevékenységét, meg kellene szabadítani a koloncként nehezedő önkormányzati-közszolgálati teendőktől a Komszolg Kft esetében. Tehát ketté kellene venni a feladatkört. Ugyanis amit nagy nehezen megtermel, azt nem engedik fejlesztésre költeni. Gyakorlatilag „leszívják” az ágazatot. Ez tizenéves gyakorlat, és ennek megfelelően tizenéve egy helyben topogást mutat.
  • Véleményed szerint miben kellene megújulni, hogy a Vadkerti-tó és környezetében rejlő adottságokat jobban kihasználhassák? Hogy legalább egy Kunfehértó szintű stranddal felvegyék a versenyt.
  • Felfogásban! Bátornak kell lenni engedni. Meg kell bízni a fiatalokban. Ez pont olyan, mint a gyermeknevelés.  Ha az a cél, hogy állagmegőrző ruhatár legyünk, akkor azt vitathatatlanul jól csinálják. Ha meg szeretnék tanítani a gyereket az életképes, felelős felnőtté válásra, akkor bizalmat kell neki szavazni. Ez így zsákutca.
  • Pedig a tó területén rendkívül komoly fejlesztések zajlanak. Többek között: a tó üdülőnél nagy központi főbejárat készül, fedett kerékpártároló, orvosi szoba, kisgyermekes családoknak kiszolgáló helyiség, öltöző, új vizesblokk, iroda és kerthelyiséges étterem épül. Továbbá elkészül a parkosítás és füvesítés. A sétány is megújul, folytatódik a homokos part kialakítása. Új árnyékolók lesznek elhelyezve a strandon és a napozó stéget is kiépítenek tó közepén. A parton napozóágyak és napernyők teszik komfortosabbá az itt tartózkodást. Ezek a beruházások a rendezvény időpontja előtt, 2019. június 1-re elkészülnek! Ez mennyi pluszt ad nektek a rendezvény színvonalához, a minőségi pihenéshez és szórakozáshoz?
  • Amellett, hogy ehhez kapott pénz kellett, ahelyett, hogy sok év alatt a nyereségét önfejlesztő módon ráköltsék, örülünk, hogy végre sok év után komoly lépéseket tettek a tó fejlesztésére. Itt már nem nézem, hogy miből lesz megoldva, csak az elvesztegetett éveket sajnálom.  Nem titok, sok kritikát kapott tőlünk az elmúlt évek tétlensége miatt a fenntartó! Nem kergetünk hiú ábrándokat, nem gondoljuk azt, hogy a rendezvényünk időpontjára elkészülnek ezek a kivitelezési munkák, ismerve a bürokrácia útvesztőit és az építkezések vehemens természetét. A rendezvényünk szempontjából egy ápolt, füves vízpart tökéletesen megfelel, a vendég ezen a szinten még alapvetően nem a komfortfokozatra, hanem a programra érkezik. Ezt ajánlom figyelmükbe a háttérben dolgozó az idegenforgalmi szakembereknek.   Más részről, mint helyi kisgyerekes családapa örülök a családbarát fejlesztéseknek. Az én olvasatomban a két dolog jól megfér egymás mellett.
  • A korábbi évek rendezvényein is kitűnt a helyi vállalkozások, kereskedők kiemelt reklámozása. Ez részetekről a rendezvénnyel kapcsolatos támogatási bartell, vagy más? Esetleg csak lokálpatrióta magatartás?
  • A helyi kereskedőkkel kötött megállapodások a rendezvény népszerűségét hivatottak elősegíteni, kisebb-nagyobb felajánlásaikat a résztvevők között valamilyen formában szétosztjuk. Pl. meg lehet nyerni a csapatjátékokon vendéglői étkezést, vagy a sorsoláson egy 50.000 Ft-os vásárlási utalványt.  A lényeg az, hogy ezeket a segítségeket visszaforgatjuk a vendégeink részére, ösztönözve őket arra, hogy következő évben többed magukkal érkezzenek. A célunk az, hogy az idehozott pénzt itt is költsék el, lehetőség szerint helyi szolgáltatókat próbálunk első körben felkérni kitelepülésre, illetve programszolgáltatás tekintetében is környékbelieket kérünk fel. Gazdaságilag nem látjuk hasznát annak, hogy a nagy nehezen idecsalogatott határon túli, fővárosi, megyeszékhelyi, vidéki emberek költőpénzét túlárazott sztárfellépőkre költjük, akik gyakorlatilag elviszik innen.
  • A tavalyi évben is több olyan újság cikk, hírportál beszámoló jelent meg, mely szerint a Vadkerti-tó nem képes még a helyi lakosságot sem bevonzani a tó partjára, nem hogy turistákat. Te, mint egy ekkora rendezvény szervezője, ezt hogy látod? Esetleg miben látnád az előrelépés irányát?
  • Ez egy speciális eset. A helyieket nagyon nehéz megszólítani. Jelenleg nagy a széthúzás. Úgy gondolom, hogy a rendezvényszervezőkből hiányzik a lelkesedés. Az még nem lenne baj, hogy nem szakmabeliek. A fő probléma az, hogy nem hisz abban, amit csinál. Számukra ez feladat, munka. Túl akarnak lenni rajta. Az idegenforgalom alázatot, egyfajta alárendeltségi viszonyt igényel a vendéglátó részéről. Ennek az önkormányzati programszervezők körében nincs hagyománya. Az előrelépést a minden téren való megújulásban látom.  Első körben személycserék, másodikban oktatás, tovább- és önképzési hajlandóság, befogadóképesség, és elhivatottság kell a versenyképes idegenforgalmi vonal sikerességéhez. Ha tudod mi kell a vendégnek, akkor az jó lesz az itthoniaknak is. Tudom, mert kipróbáltam.
  • Mint mindannyian tudjuk, manapság a direkt marketing, a közösségi média használata elengedhetetlen a megfelelő figyelem felkeltés és kommunikáció érdekében. A kérdés nem az, hogy használjuk-e – ez természetes-, hanem hogy miként használjuk. Mekkora reklám és közösségi média szakértő csapattal dolgoztok, hogy ilyen magasak a látogató számok a közösségi oldalaitokon?
  • A közösségi oldalunkon 5 fő segítővel dolgozunk, követőink száma átlépte a 20 ezret. Csúcs időszakban heti 100 ezres nézettséggel bír. Ezzel kapcsolatban sok feladat hárul rám, nem elég, hogy aránytalanul terhel, a fiatalabbak sokkal jobban értik ezt. Sokat kell tanulni a mi korosztályunknak.

Köszönjük az interjút, sikeres jubileumi rendezvényt kívánunk az RCS csapatának! – a vadkertito.hu szerkesztősége.

További információk érhető el a rendezvény facebook oldaláról.

Ne feledd, ha szállásra van szükséged, a tó partján vannak kiadó nyaralók, vendégházak:

LiliDorshkaRózsa és a többiek.

Vélemény, hozzászólás?